Retouren
Het kan natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent met je aankoop. Je kan je retour altijd gratis terugbrengen in één van onze ibzmode winkels, of het onderstaande stappenplan volgen om je pakket terug te sturen:
Let op:
- retouren kunnen niet worden teruggebracht in onze Shop-in-Shop winkels.
- voor retouren vanuit de UK, Switzerland en USA, mail info@ibzmode.nl
MEESTGESTELDE VRAGEN
Wat is het retourtermijn?
Wij hebben je bestelling met liefde verzonden. Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met je aankoop. Je mag je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren en retour sturen. Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt.
Meld hier je retour aan en download je retourlabel. Deze is max. 5 dagen geldig.
Hoe kan ik een pakket retourneren?
Het kan natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent met je aankoop. Je kan je retour altijd gratis terugbrengen in één van onze ibzmode winkels, of het onderstaande stappenplan volgen om je pakket terug te sturen, volgens deze 4 stappen:
- Meld hier je retour aan
- Verpak de items terug in de originele verpakking
- Geef je pakketje af bij een servicepunt (bewaar de track & trace goed)
- Zodra de retour bij ons binnen is, streven wij binnen 7 dagen de terugbetaling te verwerken.
Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending verwerkt wordt?
Zodra we jouw retourzending ontvangen hebben sturen we je een bevestiging per e-mail. Normaal gesproken kan de verwerking van jouw retourzending maximaal 14 dagen duren. We sturen je een e-mail als deze retour verwerkt is, dan ontvang je binnen enkele dagen het bedrag terug op je rekening, onder de naam “Mollie Payments”.
Het streven is een terugbetaling binnen 7 werkdagen na verwerking van je retour. Terugbetaling zal in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 30 dagen plaatsvinden.
Zijn de retourkosten voor eigen rekening?
Retourneren Stores: Gratis (let op! de winkel is een afgiftepunt, dus zorg ervoor dat je je pakket verzendklaar meeneemt. De verwerking hiervan wordt gedaan op het hoofdkantoor.)
Retourneren via de website: De kosten voor het sturen van je retourpakket naar Ibzmode zijn zoals vermeld in onze algemene voorwaarden, voor eigen rekening. Wel bieden wij een gereduceerd tarief aan voor onze retourlabels voor NL, BE, DE, FR, ES. Klik hier voor het aanmelden van je retour en het downloaden van een label.
Ik kan geen retourlabel aanmaken via de link?
Lukt het niet om, in het voor jou gekozen land een retourlabel aan te maken via de website? Dan kun je onderstaand retouradres opgeven bij een servicepunt en het pakket gefrankeerd retour sturen naar:
ibzmode/retouren
o.v.v. ordernummer:
Polderweg-Oost 19
2973 AN Molenaarsgraaf
The Netherlands
Retourlabel betaald, maar niet ontvangen?
Voer je bestelnummer en e-mailadres opnieuw in bij download je retourlabel hier. Je kunt het retouretiket opnieuw downloaden. Dit is maximaal 5 dagen geldig. Als dit niet werkt, neem dan contact op met onze klantenservice om het label opnieuw te downloaden.
Kan ik items omruilen?
Het is helaas niet mogelijk om items om te ruilen, voor een andere maat of kleur, via de webshop. Wél kan je het niet gewenste artikel altijd gratis retourneren in één van onze ibzmode winkels en het hier omruilen naa rhet gewenste artikel dat bij je ast. Ook kan je uiteraard een nieuwe bestelling plaatsen via de website.
Is het mogelijk om een sale item te retourneren?
Indien online (sale)aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, is er de mogelijkheid om deze te retourneren, binnen 14 dagen. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.
Kan ik meerdere bestellingen in een retour samenvoegen?
Je kunt meerdere bestellingen in een retourzending voegen. Het is hierbij wel van belang dat de bestelbevestigingen van de verschillende bestellingen worden bijgevoegd, zodat het voor onze retourafdeling duidelijk is dat het om meerdere bestellingen gaat. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
- U kunt uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden annuleren en retourneren.
- Heeft u de verzendkosten betaald? Als je alle artikelen van je bestelling retourneert, krijg je ook de verzendkosten terug.
- Retourzendingen in de winkel zijn gratis. Alle andere retourzendingen zijn voor eigen rekening.
- Oorbellen worden niet teruggenomen vanwege hygiënevoorschriften. Bikini's moeten gepast worden met ondergoed en worden niet teruggenomen zonder hygiënestrip in het broekje.
- Ibzmode is niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van een retourpakket. Wij adviseren u daarom uw retourpakket aangetekend te versturen. Let op: een bewijs van verzending met track & trace code is een vereiste om een onderzoek in te stellen, wanneer deze ontbreekt is dit niet mogelijk.
- Wanneer wij het retourpakket en de geretourneerde artikelen in goede orde hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Wij streven ernaar uw retourzending binnen 7 werkdagen na ontvangst te verwerken. Hierna maken wij het terugbetalingsbedrag zo snel mogelijk over op je rekening. Wij streven ernaar om binnen 7 werkdagen na verwerking van uw retourzending terug te storten. Terugbetaling vindt in ieder geval plaats binnen de wettelijke termijn van 30 dagen.
- Klopt uw bestelling niet? Wij lossen dit zo snel mogelijk voor u op! Neem contact op met service@ibzmode.nl en vermeld duidelijk uw naam, ordernummer en de betreffende artikelen.
Heb je verder nog vragen? Neem contact met ons op! Wij helpen je graag.